Köpvillkor
När du handlar hos Moodzone godkänner du våra köpvillkor. Vi strävar efter att ge dig en trygg, tydlig och smidig köpupplevelse – oavsett om du bor i Sverige, inom EU eller utanför.
Beställning & Orderbekräftelse
När du slutfört ett köp hos oss skickas en orderbekräftelse automatiskt till din e-post.
Kontrollera att alla uppgifter stämmer – särskilt adress och kontaktuppgifter.
Om du inte får något bekräftelsemail inom 5 minuter, titta i skräpposten eller kontakta oss på support@moodzone.se.
Priser & Betalning
Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms (25 %).
Vi erbjuder säkra betalningsmetoder via:
-
Klarna (faktura, delbetalning)
-
Paypal
-
Kortbetalning (Visa, Mastercard, Apple Pay, Google pay)
Din betalning hanteras via krypterade och certifierade betalpartners – vi lagrar aldrig dina kortuppgifter.
Leverans
Vi behandlar din order inom 1–2 arbetsdagar.
Leveranstider varierar beroende på land:
-
Sverige: 2–5 arbetsdagar
-
EU: 4–8 arbetsdagar
-
Utanför EU: 7–14 arbetsdagar (kan variera p.g.a. tullhantering)
Mer information finns under Frakt & Leverans.
Ångerrätt & Returer
Du har 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen, räknat från den dag du mottagit din order. Produkten ska vara oanvänd och i originalskick.
Kunden ansvarar för returfrakt om inte varan är defekt.
Fulla villkor hittar du på vår sida Returer & Ångerrätt.
Force majeure
Vi reserverar oss för händelser utanför vår kontroll, som påverkar våra möjligheter att fullfölja köpet – till exempel naturkatastrofer, strejk, pandemier, tullförseningar eller tekniska driftstörningar.
Ansvar & garanti
Moodzone ansvarar för produkter som är felaktiga eller skadade vid leverans.
Om du mottar en defekt vara – kontakta oss så löser vi det.
Vissa produkter omfattas även av tillverkarens garanti. Kontakta oss om du har frågor om en specifik produkt.
Kontakt & kundservice
Har du frågor om din beställning, leverans eller betalning?
Kontakta oss på support@moodzone.se – vi svarar så snabbt vi kan, oftast inom 24 timmar på vardagar.